EXCELENŢA ÎN AFACERI – Jim Collins

52,00 lei

de Jim Collins

De ce anumite companii reuşesc saltul de la bun la excelent iar altele nu?

Cum poate ajunge o companie bună una excelentă? Toate ideile prezentate reprezintă concluziile unei cercetări minuțioase, care a durat cinci ani, a peste 1400 de companii incluse în clasamentul Fortune 500.

Stoc furnizor, timpul de livrare se poate prelungi

Description

„Bun“ este dușmanul lui „excelent“.Aceasta este explicaţia esenţială a faptului că vedem atât de puţine lucruri care ating excelenţa. În principal, nu avem școli excelente pentru că avem școli bune. Nu avem un guvern excelent pentru că avem unul bun. Puţini oameni ajung să aibă o viaţă excelentă, în mare măsură pentru că e atât de ușor să te mulţumești cu o viaţă bună. Marea majoritate a companiilor nu devin niciodată excelente tocmai pentru că multe ajung destul de bune — și aceasta este principala lor problemă.

Excelența în afaceri este o carte perenă, temele abordate în ea ajungând subiecte de studiu în cadrul programelor MBA. Este una dintre acele scrieri pe care managerii companiilor le citesc și le recitesc mereu, în ciuda trecerii timpului. Toate ideile prezentate reprezintă concluziile unei cercetări minuțioase, care a durat cinci ani, a peste 1400 de companii incluse în clasamentul Fortune 500. Acestea dezvăluie elementele-cheie ale construirii unei afaceri de succes, descriind modul în care doar 11 companii au reușit, de-a lungul timpului, să îndeplinească criteriile excelenței în afaceri.

Una dintre cele mai influente cărți în domeniu, Excelența în afaceri ne oferă o bună înțelegere a motivelor concrete pentru care unele organizații reușesc, iar altele eșuează.

*****

Jim Collins este, probabil, cel mai citit autor de literatură economică din lume. (The Economist)

Orice lider are multe de învățat din această carte, mai ales dacă ținem cont de faptul că doar 11 companii din 1 435 au reușit să se transforme din bune în excelente. (Publishers Weekly)

 

Despre autor

Jim Collins (n. 1958) este profesor universitar și specialist în evoluţia marilor companii. Şi‑a început cercetările și cariera de profesor la Stanford University Graduate School of Business, unde în 1992 a primit Distinguished Teaching Award. În 1995, a fondat în Boulder, Colorado, un laborator de management, în care își desfășoară cercetările și se consultă cu directori executivi din corporaţii și din sectorul social.

Collins are o diplomă în administrarea afacerilor și știinţe matematice obţinută la Stanford și a primit titlul onorific de doctor din partea a două instituţii: University of Colorado și Peter F. Drucker Graduate School of Management, Claremont Graduate University.

De‑a lungul timpului, Collins a lucrat cu importanţi directori executivi din peste 100 de corporaţii. De asemenea, a colaborat cu variate organizaţii din sectorul social (de la instituţii pentru educaţie, artă și sănătate până la unele religioase, administrative și guvernamentale). 

A fost mereu preocupat de felul în care marile companii se dezvoltă, ating marea performanţă și se pot menţine la un nivel excepţional. După ce a investit aproape un sfert de secol în cercetarea acestui subiect, a devenit autor și coautor a şase cărţi, traduse în peste 35 de limbi și vândute în peste 10 milioane de exemplare în întreaga lume.